Forum www.etheriarpg.fora.pl Strona Główna www.etheriarpg.fora.pl
Gra PBF Etheria
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2. Mechanika gry

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.etheriarpg.fora.pl Strona Główna -> Regulamin i sprawy organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arsene
Administrator



Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:57, 26 Mar 2009    Temat postu: 2. Mechanika gry

1. Słowem wstępu

Po lekturze Zasad Gry wiesz już co to jest PBF. Teraz możesz poznać zasady gry w tym konkretnym PBF.

2. Umiejętności

W grze nie ma spisanych konkretnych umiejętności, gdyż mogą być ich setki. Począwszy od walki mieczem, przez kowalstwo i tresurę zwierząt po talent magiczny. Jednak to, że mamy jakąś umiejętność nie oznacza, że jesteśmy w niej mistrzami. Istnieje 5 poziomów umiejętności

1 poziom - początkujący - jesteś początkującym w tej dziedzinie. Wiesz mniej więcej co i jak, ale nie wiesz zbyt dużo. Tylko podstawy.

2 poziom - zaawansowany - masz już spore doświadczenie w danej dziedzinie jednak nadal masz trudności ze skomplikowanymi czynnościami.

3 poziom - wtajemniczony - znasz już nie tylko podstawy swojego rzemiosła. Potrafisz wykonać bardziej skomplikowane czynności.

4 poziom - ekspert - jesteś ekspertem w swoim fachu. Możesz podjąć się każdego zadania związanego z twoim rzemiosłem z szansami powodzenia.

5 poziom - mistrz - twoja wiedza i doświadczenie pozwalają Ci nauczać innych na poziom eksperta.

3. Zdobywanie nowych umiejętności i rozwijanie obecnych.

By podnieść swoją umiejętność do poziomu 3 musisz zawsze zdać egzamin u mistrza twojej gildii. Podobnie jest z nauką nowych umiejętności. By zostać ekspertem trzeba zdać egzamin i mieć zaświadczenie mistrza w swojej dziedzinie. Ten może zażądać za potwierdzenie opłaty lub jakiegoś przedmiotu. Awans na poziom mistrzowski jest możliwy po długim stażu jako ekspert, zdaniu testów, oraz opłacie na rzecz gildii. Jako mistrz możesz nauczać innych oraz założyć własny warsztat.

4. Walka

Walki rozgrywane są za pośrednictwem MG. Nie wykonuje się tutaj rzutów kośćmi, a jeżeli już to bardzo rzadko. Wszystko zależy od opisu ataku i decyzji MG.

Arsene widział szarżującego na niego orka. Szybko zdjął włócznię z ramienia i przygotował się do szybkiego uderzenia nim ork zada cios. Gdy ten był już w zasięgu ciosu wyskoczył do przodu dźgając włócznią

ZAPAMIĘTAJ!

Żelazną zasadą jest to, że nie opisujesz wyniku działań tylko same działania. Wynik opisuje MG!

5. Waluta

Waluta w grze to sztuki złota (g). Oto przelicznik waluty

1g = 100s
1s = 100b

g = złoto
s = srebro
b = brąz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arsene dnia Nie 1:45, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.etheriarpg.fora.pl Strona Główna -> Regulamin i sprawy organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin