Arsene
Administrator
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:57, 26 Mar 2009 Temat postu: 2. Mechanika gry |
|
|
1. Słowem wstępu
Po lekturze Zasad Gry wiesz już co to jest PBF. Teraz możesz poznać zasady gry w tym konkretnym PBF.
2. Umiejętności
W grze nie ma spisanych konkretnych umiejętności, gdyż mogą być ich setki. Począwszy od walki mieczem, przez kowalstwo i tresurę zwierząt po talent magiczny. Jednak to, że mamy jakąś umiejętność nie oznacza, że jesteśmy w niej mistrzami. Istnieje 5 poziomów umiejętności
1 poziom - początkujący - jesteś początkującym w tej dziedzinie. Wiesz mniej więcej co i jak, ale nie wiesz zbyt dużo. Tylko podstawy.
2 poziom - zaawansowany - masz już spore doświadczenie w danej dziedzinie jednak nadal masz trudności ze skomplikowanymi czynnościami.
3 poziom - wtajemniczony - znasz już nie tylko podstawy swojego rzemiosła. Potrafisz wykonać bardziej skomplikowane czynności.
4 poziom - ekspert - jesteś ekspertem w swoim fachu. Możesz podjąć się każdego zadania związanego z twoim rzemiosłem z szansami powodzenia.
5 poziom - mistrz - twoja wiedza i doświadczenie pozwalają Ci nauczać innych na poziom eksperta.
3. Zdobywanie nowych umiejętności i rozwijanie obecnych.
By podnieść swoją umiejętność do poziomu 3 musisz zawsze zdać egzamin u mistrza twojej gildii. Podobnie jest z nauką nowych umiejętności. By zostać ekspertem trzeba zdać egzamin i mieć zaświadczenie mistrza w swojej dziedzinie. Ten może zażądać za potwierdzenie opłaty lub jakiegoś przedmiotu. Awans na poziom mistrzowski jest możliwy po długim stażu jako ekspert, zdaniu testów, oraz opłacie na rzecz gildii. Jako mistrz możesz nauczać innych oraz założyć własny warsztat.
4. Walka
Walki rozgrywane są za pośrednictwem MG. Nie wykonuje się tutaj rzutów kośćmi, a jeżeli już to bardzo rzadko. Wszystko zależy od opisu ataku i decyzji MG.
Arsene widział szarżującego na niego orka. Szybko zdjął włócznię z ramienia i przygotował się do szybkiego uderzenia nim ork zada cios. Gdy ten był już w zasięgu ciosu wyskoczył do przodu dźgając włócznią
ZAPAMIĘTAJ!
Żelazną zasadą jest to, że nie opisujesz wyniku działań tylko same działania. Wynik opisuje MG!
5. Waluta
Waluta w grze to sztuki złota (g). Oto przelicznik waluty
1g = 100s
1s = 100b
g = złoto
s = srebro
b = brąz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arsene dnia Nie 1:45, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 5 razy
|
|